Stallrosen

Direktlänk till inlägg 11 juni 2012

Ett bra slut...

Av Kerstin - 11 juni 2012 21:54

Dagen började tungt, ville inte kliva upp, men barnen skulle ju till skolan, sista veckan! SKÖNT! Men efter att ha skjutsat dem så tog orken liksom bara slut, fanns inte att hitta någonstans. Tog en kort promenad med vovvarna, satte mig ner hemma och funderade hur och vart jag skulle hitta energin. Tills lut så började jag plocka lite bland alla saker och allt eftersom så började den komma fram. Hämtade barnen från skolan, tog en fika med dem och sedan var jag på topp igen. 

Vi gick och hämtade hästarna och jag red iväg på Hero en sväng i skogen. Blir mycket skog och skritt nu, men idag kände jag att det var lite trav läge. Och det var det!! Tjo hoo!! Kan nu länga ut tygeln nära på en dm, vilket betyder att han blivit längre och framför allt lägre i formen!! Det fattas mycket än, men vi är på god väg. Och det gör skillnad på traven kan jag lova. Taktmässig och så mycket bärigare, gick till och med att sitta på honom idag. Gjorde massor med igångsättningar, täta och det känns bra, så BRA!! Han är fortfarande kort i steget på steniga stigar, ömheten sitter i, men på mjukt underlag fixar han det. Så han får gå barfota bak hela sommaren så får vi se hur hovarna växer till sig. lär ju bli skor till vintern om jag ska kunna hålla igång honom, men man kan ju spara på det in i det längsta. 

Köpte en annan sadel än den jag först tänkt. Den här har jag lånat nu några veckor, vissa dagar blir han lite ruggig, andra inte, vet inte om det beror på schabraken, för lång sadelgjord eller hur han är i ridningen dessa dagar, har inte riktigt hittat orsaken. Kan naturligtvis bero på sadeln, men den får duga tills han musklat om sig. Då kommer den antagligen var för trång iaf.

Så dagen fick ett riktigt bra avslut, tack vare min Hero!  

Tjock av gräset har han blivit... hi hi!

När jag kom in sedan låg det en lapp på bordet i från barnen; "Puss och kram mamma, vi älskar dig!"   De åkte medan jag var ute och red, åhh mina gull ungar. 

Och alldeles precis nu så har jag och en briard vän till Dexter och mig  bestämt att vi ska åka och pröva valla med våra galenpannor!! Kan ju bli hur kul som helst! 

Ha en toppen kväll/morgon/dag eller när nu nu läser detta!

Kerstin

 
 
Emma

Emma

12 juni 2012 02:23

Härligt att dagen fick ett så bra avslut åtminstone, han är ju så jäkla fin din stora gula! ;)

http://www.stallpäärni.se

 
Erika

Erika

12 juni 2012 09:52

Va skönt att de blev bättre längre fram på dagen. :)
Svårt med sadlar speciellt när de ska muskla upp sig.

Har ju oxå sadel problem, men får se.
Kanske löser de sig någon gång. ;)

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Anna

Anna

12 juni 2012 16:59

Vissa dagar känner man direkt man kliver ur sängen att det är tungt...oftast lättar det under dagen!!! Ridturen gjorde nog underverk för själen:D

Det här med sadlar är en halv eller hel vetenskap;) Under pälsfällningen på våren...ruggar ALLA sadlar på T:s rygg...nu ser jag ingenting utan ryggen ser jättefin ut vilken sadel jag än använder.

Vilka underbara barn!! Klart att de älska mamma:D Som balsam för själen:D

Sköt om dig!!!

Svar:Jag är jättenöjd med raspen!!! Lätt att använda och man får bra grepp med den. Går fort att raspa/runda av kanterna:D

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Daniela

Daniela

13 juni 2012 14:56

Gud vad söt!

Vad är det för sadel du har på headern? Är det schabraket eller är den vit där?

http://powerpony.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards