Stallrosen

Alla inlägg den 15 maj 2012

Av Kerstin - 15 maj 2012 20:52

Middagen idag bestod av torskburgare och wokade grönsaker med lite bladspenat iblandad, kanske kommer man i tävlingskavajen om ett år eller så om jag sköter mig...   

  Gött!!

Sedan blev det lite fart på oss, ponnyfix och ut i skogen med ponnyer och hundar. Sonen tog Walle och dottern tog Prins, så vi fick lite trygghet. Går ju bra med Zabina som trygghet, men eftersom hon mer än gärna tar en smakbit av hundarna så kändes det inte hel ok, jag kan ju bara hålla i en ponny om jag dessutom ska hålla rätt på vovvarna. Prins verkade ha ätet raketpiller och vi fick hojta att de skulle vänta in oss hela tiden, han var som en Lamborghini, sa sonen, medan Walle va som en trygg Volvo.   Son och Walle fortsatte träna på start och stopp, samt att styra.  Går allt bättre. Walle vill ju gärna ignorera sonen och lyssna på mig istället, men idag accepterade han sonens signaler. Vi pratade lite om att tävla, sonen sa att han ville nog inte riktigt tävla med Walle än. Nej svarade jag, vi låter väl Frida tävla honom lite först, så han blir van. Jo, det var ju bra, hon var ju lite större...   Och lite duktigare, lade jag till. Jo, kanske det...  

   

Sämre sällskap kan man ju ha...

Sedan blev det lite larv framför kameran...

   

Men söta är de ju!

Ja det var min dag i korthet...

Hoppas er varit minst lika bra!

En sista underbar kommentar ifrån sonen efter han klivit av och står och snackar lite med Walle. 

"Hästar är helt fantastiska djur, titta bara hur de ser ut och hur snälla de är."

Kerstin 

Av Kerstin - 15 maj 2012 15:13

Tog vårt första "riktiga" dressyrpass idag, guldgossen och jag... Intressant... Red nere i hagen, hade mina misstankar att han skulle vara lite stressad dels över att jobba och dels över att Zabina gick i hagen på andra sidan vägen. Mycket riktigt, åhhh, så ensam han var och åhh så det var synd om honom, skrek på Zabina och hon svarade så hjärtligt (billig ponny idag). Men å andra sidan så lär ju samma situation uppstå på en ev tävling så vi jobbade på. Först med att hitta vägen... Bara för att det inte finns staket/väggar så tyckte tydligen Zero att man kunde gå omkring hur som helst. Nu har jag mina riktpunkter i hagen, en sten, en grästuva mm så jag VET vart 4-kants spåret går. Efter att till slut enas om både gångart (skritt) och väg så kunde vi börja med lite igångsättningar till trav... Om han nu kunde trava... Den följande halvtimmen ägnade vi åt passage, piaff, piaff med jätte mkt tramp bak, spring på tvären och någon form av skuttande... Men så till slut så hittade vi vägen, formen och efter 3 underbara igångsättningar till en sagolik trav så kunde vi avsluta passet med massor av beröm. Den traven han bjöd på idag, har jag inte varken sett eller känt förr, hejja Zero!! Ska försöka hinna med ett pass i morgon också, jag brukar ju få bra betalt dag 2, för det jag tar igenom dag 1. Ska bli spännande!!

Zero var väldigt fin i blått och guld idag, passande för en Guldgosse!   Se om han går bra i morgon så kanske ungarna kan fota lite. Alltid kul att se om det går framåt eller bakåt på vår resa genom livet.


Ha det så bra!

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards