Stallrosen

Direktlänk till inlägg 6 februari 2013

Header...

Av Kerstin - 6 februari 2013 23:27

Måste verkligen ta och göra slag i saken och ändra min header. Till sommaren blir det 2 år sedan New Dawn somnade in, det är inte så att jag inte vill se henne, eller minnas henne, det gör jag ofta. Men det känns lite som att stanna i det förgångna. Får se vad orken räcker till framöver. Nu är det ju kalas och lite dagjobb i helgen så då lär det ju knappast bli något. Har en massa bildprogram i datorn, men tycker inget av dem är lätt att jobba med. Kanske för att jag inte har ro att sätta mig ner och försöka. Sedan skulle jag vilja ha några nya bilder på vissa av hästarna också... Hoppas på sol under nästa långledighet, då kanske man lyckas fota någon dag.

Energin har lyst med sin frånvaro i dag med. Hur än jag försöker så orkar jag inte ens vara glad åt det lilla. Men varför ens försöka. Som att jag t ex stängde av värmen efter förra elräkningen, har i princip bara eldat under den kallaste tiden och har verkligen tänkt mig för ang elförbrukningen. Så när denna räkning kom så var jag inte ett dugg orolig... Så trist bara att den hade STIGIT med över 1000 kWh/månad!! Så kan det tydligen gå... Så barnens om min mini semester som var inplanerad sprack ju med besked kan jag tala om. Jag blir så trött. Ringde iaf upp elbolaget och fick tala med en trevlig kvinna som inte heller kunde förstå vad som hänt, men som genast gjorde om mitt avtal så det blev MKT förmånligt och dessutom så fick jag rabatt året ut. Men den här räkningen kunde hon ju inte göra ngt åt... Men jag ska iaf ut och läsa av mätarställningen i morgon och så får jag se om allt stämmer. 

Så går det när jag försöker planera något.... Åt pipsvängen..


Så, återigen ett muntert inlägg!   

Men jag har ju söta barn, som verkligen försökte muntra upp mig idag och så har jag ju världens sötaste Sullivan!  

Suss gott/God morgon!

Kerstin

 
 
Anna

Anna

7 februari 2013 13:12

Måste ändra på min oxå,har haft den jag har hur länge som helst..

http://annashastliv.blogg.se

 
Erika

Erika

7 februari 2013 19:28

Usch tråkigt att de stigit. :/

http://eriikapettersson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards