Stallrosen

Direktlänk till inlägg 12 februari 2013

En riktig hästdag!

Av Kerstin - 12 februari 2013 09:33

Efter en natt med frossa så var jag allt annat än pigg när jag skjutsade barnen till skolan. Beslöt mig att stanna hemma från nattens jobb, har verkligen inte råd eller lust med det, med vad ska man göra. Slumrade till när jag kom hem igen och när jag vaknade till igen och fått i mig frukost så kände jag mig lite starkare. Gick med hundarna och gjorde stallet, fick för mig att jag orkade att jobba Curre lite på lina. Han skötte sig så bra att jag blev inspirerad och fick energi till att ta ut Sullivan också. Han skötte sig lika bra han med och det var en betydligt piggare Kerstin som for och hämtade sin son än den som lämnade. Blev bara sonen och jag hemma och vi myste ner oss i soffan med varsin bit tårta som blivit kvar sedan kalaset. Vips försvann tiden och han for iväg till sin pappa. Hemma blev jag och hundarna, gick en sväng med dem och sedan ut för att ta in hästarna. Blev lite ridsugen så Hero fick på sig sakerna och vi jobbade på lite i skritt på volten som hingstarna och jag trampat upp utanför stallet. Efter lite hets så coolade han ner sig och lyssnade bra, så jag gav honom långa tyglar och tänkte bara skritta ner till vägen och runt gården lite innan han skulle få gå in. Men när vi kom ner på vägen så var det ju verkligen perfekt underlag då det snöat lite under dagen. Så jag bestämde mig för att pröva på några igångsättningar. De första rusade han iväg in i, men så var det som om att vrida på en knapp. Han bara kom till ro och lyssnade så fint. Både fram i trav och ner till skritt igen. Ökade på antalet steg i traven och till slut så travade vi i en härligt, lugn och bärig trav fram och tillbaka på vägen. Han flyttade sig fint när jag bad om det och var bara allmänt FIN!! Kan vi fortsätta härifrån så blir det bra! För första gången så kändes det verkligen som om jag hade riktigt bra läge att fatta galopp, men han är inte där än, ska få stärka sig i traven först och bli stadig i det här. Sedan kanske vi slipper den hysteriska galoppen. Man kan ju hoppas iaf.   Men det här var faktiskt första gången som det kändes RIKTIGT bra och att vi verkligen kan komma någonstans! Underbart!!

Super inspirerad så fick även Walle komma ut en sväng i mörkret som avslutning och även han skötte sig bra. Prins fick nöja sig med att bli avborstad och få på täcke och en morot i krubban efter lite mys med matte, men han såg väldigt nöjd ut så..   Klockan hade blivit 20.30 innan jag kom in och insåg att förutom tårtan så hade jag bara fått i mig frukosten.... Blev 2 äggmackor och lite juice som kvällsfika efter en varm och härlig dusch. Kan säga att det var en väldigt nöjd Kerstin som gosade ner sig i filten och soffan igår kväll.   Idag blir det förhoppningsvis en kortare ridtur, lite möten mm som ska avklaras idag så eg borde jag redan vara på språng, men jag har ont i halsen och lite snorig så jag har valt att ta dagen som den kommer. Hinner jag så hinner jag.

Glömde säga att jag även hann kolla över 3 av hästarnas hovar och snygga till dem lite. Japp, jag var väldigt effektiv igår!!   

Ha en toppen dag!!

Kerstin

 
 
Cicci

Cicci

12 februari 2013 10:37

Åh vilken härlig dag det tillslut blev :) är ena lite avis ;) Önskar jag kunde få tid o ork att ta våra vänner med här :D då det behövs o jag känner att jag vill ha igång den :)
KramC

http://www.bonnaliv.bloggplatsen.se

 
marianne

marianne

12 februari 2013 13:55

Härligt,jag känner igen känslan när alt bara klickar :) men var du inte sjuk? Frossan.....det blev ingen feber?
Men du, ta med nåt litet ätbart och lägg i stallet....frukt, energibars eller nå´t sån´t, du tappar all motståndskraft utan "bensin"

Jag har frusit och hostat hela natten och orkade knappt ur sängen för att släppa ut hästar i morse...med 38.3 i feber :(

http://marresmams.blogg.se

 
Nina

Nina" title="http://blogg.se]Nina[/url]" target="_blank">blogg.se]Nina[/url]

12 februari 2013 14:14

Låter som en riktigt fin dag trots allt. Eller kanske tack vare. Hade du inte haft en lugn dag hade du kanske inte orkat med den mysiga kvällen i stallet. Men eftersom du verkar lite halvsjuk så ska du kanske lyssna lite på kroppen också ;-)

http://stallskogalund. blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards