Stallrosen

Direktlänk till inlägg 12 februari 2013

Fryser....

Av Kerstin - 12 februari 2013 15:53

I morse blev det sovmorgon, inga barn hemma som skulle till skolan. Lite tomt, man vänjer sig inte. Frös när jag vaknade, blev lite varmare när jag jobbat igång mig och elden. Lite kaffe och frukost och sedan vara det bara att dra på sig täckbyxorna för att gå med hundarna, men VAD????? De gick i 2 delar!!! Dragkedjan delade på sig, fasen, har ju bara haft dem sedan mitten av december! Mina förra hade jag i 14 år eller om det var 15... Surt..   Ska se om jag kan sy ett stopp på dragkedjan, använder den ändå inte, de är dessutom för stora så det är inte så att jag "spräckte" dragkedjan, om nu någon "elak" person trodde det..   Så det blev bara ridbyxorna på hundturen, blev lite kallt och mina vinterstövlar gick ju sänder här om dagen så jag hade bara joddisarna på mig nu.. Var liiiiite kall när jag kom hem faktiskt. Satte mig framför elden en stund innan jag gick ut i stallet och visslade in Hero för en ridtur. Red fram och tillbaka på vägen idag också. Kom på att det måste eg vara riktigt bra för honom just för tillfället då han stressar lite för att komma hem, nu rider vi ju förbi gården flera gånger och han sköter sig så bra. Lite forcerad till att börja med, men han kom snabbt till ro. Han var så lugn så det kunde till och med köra förbi en liten lastbil utan att vi hamnade i någon snödriva eller studsade runt. Så efter att ha jobbat på bra i traven så avslutade vi ridturen med att skritta iväg en bit i skogen. Skogsmaskinen har kört upp en bra bit till så det gick bra att rida där. På hemvägen fick vi åter möte med samma lilla pickup/lastbil och även denna gång gick det bra. Men det var en bra chaffis också som körde sakta. Gillas!! Hero skrittade på lång tygel hem, något över tempo, men fullt acceptabelt. Långa steg och det är det som räknas.   Var rätt kall när jag kom hem efter att ha skrittat sista halvtimmen.. Fixade Hero och drog ut slangen för att vattna hästarna och naturligtvis så släppte slangen från fästet och sprutade vatten på mig! Så nu var jag både blöt OCH kall när jag gjorde det sista i stallet. Hann inte byta om innan jag skulle hämta sonen från skolan så jag kan lova att det var skönt att komma hem och dra på sig torra, varma och mysiga kläder och bli serverad lite varmt kaffe!! Börjar tina fram lite nu, men näsan rinner och halsen gör ont. Fast det gjorde det redan i morse, men det blev väl knappas bättre av det här..

Nej, nu hoppar jag in i duschen och kryper ner under filten i soffan istället!!

Och min Ipad lade bara av sådär igår!? Irriterande!!

Kram

Kerstin

 
 
Erika

Erika

12 februari 2013 18:42

Inget kul att vara på väg o bli sjuk eller vara sjuk. :(

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Ingen bild

marianne

12 februari 2013 19:13

men då....det var ju inte bra :( inte kyla ner dej nu när du är sjuk, vem ska ta hand om allt om du blir liggande med hög feber?
Bra dock att guldgossen (hihi mobilen stavade guldfisk) skötte sej exemplariskt idag med :)
var rädd om dej nu, lova?

 
Anna

Anna

12 februari 2013 21:00

Tråkigt när grejerna går sönder efter kort användning:(

Vad roligt att Hero börjat slappna av mer och mer och att det går att trava med honom på vägen nu!! Blir fina fisken framöver det där:D

Har samma problem och blir nerkyld EFTER ridtur. Så länge jag sitter i sadeln fryser jag inte men när jag kliver av....så blir jag kall ganska omgående. Och då har man ju en hel del jobb kvar innan man får gå hem;) Värmefilten funkar väldigt bra för mig när jag kommer hem och är kall. Nu har det inte varit så där jättekallt ute senaste tiden här så då har det räckt med en varm filt för att få tillbaka kroppsvärmen igen:)

Hoppas att du mår bättre idag!!! Ta hand om dig!!

Svar:Jag har provat använda schabrak utan stroppar men det funkar inte för oss...de dras bakåt :( Vet inte om det beror på att T har så otroligt stort steg och är väldigt rörlig:S Upplevde att de här korta modifierade stropparna funkar väldigt bra för oss:D Nu blir det att fixa till ALLA schabrak ;) Hi hi!!

T är ju rätt känslig på ryggen i samband med pälsfällning :( Nu har jag dock bunkrat upp med både fårskinnsvojlock och renskinnspadd som jag kan altinera mellan under sadeln. Det kommer att bli kalasbra:D

Jag sov riktigt bra!! Så otroligt skönt att lägga sig i sängen och sova när man kommer hem från nattens jobb:D

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Erika

Erika

13 februari 2013 07:00

Sv.
Japp, hjälmen var på. ;)

http://eriikapettersson.blogg.se

 
marianne

marianne

13 februari 2013 08:31

Jo, handen och låret, handen är mest svullen och lite missfärgad på fingrarna och inuti?! Det är så lite så det syns knappt på foto.
Den ambulansfärd du minns var nog året efter, när det var så himla kallt och jag låg länge i snön? Då fick jag "bara" hjärnskakning, inga blåmärken.
Skönt att du inte blev sjuk, men det är ju irriterande att hela tiden känna att det är på gång utan att nå´t händer :(

http://marresmams.blogg.se

 
camilla

camilla

13 februari 2013 08:35

vad tråkigt att allt går sönder =(

SV: ne alltså det finns inget att göra, hennes knä kommer alltid att vara så. Hon har ett gammalt benbrott, så ingen hjälper. Jag har testat typ allt under två års tid, dessutom har hon varit inne på operation. Så knä är som det är bara att acceptera och göra det bästa av saken i stället

http://lillamilladanielsson.blogg.se

 
Cicci

Cicci

13 februari 2013 12:40

Ops :O ne men...
Ja då kan man svära lite snyggt när ingen hör :P
Va har den redan gått sönder ?! :/ ingen garanti ?
Har hört att man ska ha antivirus på de för att va säker :)
Har det på min tele med :)

Tråkigt :(
KramC

http://www.bonnaliv.bloggplatsen.se

 
Anna

Anna

13 februari 2013 19:54

Svar:Jag hoppas att det kommer att funka med 4-hjulingen!!!

Han ser helt klart trevlig ut Arrow!! Blir intressant att följa den serien...en nutidens Robin Hood:D

Vad trevligt att du fick en semla på jobbet!!!

Idag hade vi "bara" -1 grad ute!! Det är nog första gången på evigheter som jag INTE frös när jag åkte hem på sparken!!! Hi hi!! Förhoppningsvis går vi mot varmare tider nu även här i Norr!! Jättetråkigt med byxorna för dig:(

Hoppas att halsen är bättre för dig idag!!!

Kram Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards