Stallrosen

Direktlänk till inlägg 8 juli 2013

SEMESTER!!!!!

Av Kerstin - 8 juli 2013 11:30

Så var det äntligen dax... Lite längre sammanhängande ledighet, eller ska in o gästspela på butiken några pass, men det är inte många. Så nu ska jag passa på att njuta lite mer,lite längre. Massor att göra, men trots det så är jag ju ändå ledig från jobb och ni vet ju alla hur det känns.   

Här lyser solen och det är friska vindar, men det gör inte så mycket för min del, då är det ju färre flygfän i luften runt hästarna och mig. kanske man ska dra igång ledigheten med en ridtur! Det vore inte helt fel. Så hoppas jag också att jag kan vända känslan av ångest till glädje inför ridningen istället. Det är absolut inte så att jag tröttnat på det, men det har nog varit en massa annat som hängt över mig och förtagit glädjen äver att få rida till att bli ångest istället. Men jag tar mig nog igenom det med. Det är ju som sagt så mycket som redan börjar ramla på plats och bara att jag känner att energin återvänder sakta men säkert så blir det bra. 


Men nu ska jag sätta fart och fång dagen som det så klatschigt heter.   Har ju virus på datorn som jag ska ägna lite tid åt också... Hmm..

Carpe Diem vänner!!

Kerstin




 
 
Nina

Nina" title="http://blogg.se]Nina[/url]" target="_blank">blogg.se]Nina[/url]

8 juli 2013 22:22

Ja jag har minsann "carpat diem", Känner för en gångs skull att jag är nöjd med dagen och min insats. Inte illa det!

Jag har nog inte riktigt fattat att du inte har semester...visst har du i allafall haft det? Men du kanske jobbat lite emellan semestern och semestern? För visst skulle du dela upp din semester lite efter hur du har barnen?

Här hos oss är det i allafall semester. Underbart! Min första på SÅ många år. Fattar knappt att det är sant. Och betalt har man också!!

Det där med att ha ångest när man rider....jag förstår hur det känns. Men jag vet inte hur man ska bära sig åt för att hinna med allt man måste...Egentligen är ju hästeriet något man man älskar och något man ofta längtar efter när man inte ägnar sig åt det. Men det är väldigt tidskrävande, speciellt om man har några pållar, som du och jag har och då blir en massa annat lidande...ja, hut 17 ska man bära sig åt?
Ägnar man sig åt hästarna så mycket man vill (och egentligen behöver) då blir allt annat lidande. Ägnar man sig åt allt annat, blir pållarna lidande och då mår man dåligt över det (men förmodligen mår inte pållarna så dåligt som man själv, har de bara mat, vatten och kompisar är de ju nöjda). Så...hur gör man???

Jag hoppas i alla fall att du får ha en bra semester med dina barn i första hand och dina pållar i andra hand (törs man skriva så?)

KRAM!

http://stallskogalund. blogg.se

 
marianne

marianne

8 juli 2013 23:01

Ja, det är ju skönt att få göra sina måsten i sin egen takt och utan att bli avbruten för man måste passa jobbtider ;)

Hoppas du fick en skön förstadag på semestern och att du kom ut på en fin ridtur

http://marremams.blogg.se

 
Ylva

Ylva

9 juli 2013 18:01

Kikar in och önskar dig en härlig ledighet.
:)

http://www.ylvablom.se

 
erika

erika

9 juli 2013 22:37

Så skönt med semester. :)
Är själv ledig från isag tills måndag ska bli otroligt skönt. :)

http://eriikapettersson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards