Stallrosen

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2013

Me and my Hero...

Av Kerstin - 25 augusti 2013 21:19

Tänk.... Jag klev upp i ottan BARA för att hinna rida Guldgossen innan jobbet!!!! När hände det senast? Precis har nog aldrig hänt, men kommer absolut hända igen. Fasen vad skoj det är att rida nu!! Håll tummarna att inget går tokigt nu. 

 

Ser ut som en liten ponny, hi hi!

För varje gång vi rider nu så händer det något. Tycker han går bra på måndagen men så på tisdagen tar han i lite till osv. Det händer så mycket, trots att vi tar allt i snigelfart. Han blir ju allt starkare så det är ju naturligtvis det som gör att han hela tiden känns snäppet bättre. Men det är ju så skoj!! Känner mig mer pepp än någonsin!!


Carpe Diem!

Kerstin


 
 
cicci

cicci

25 augusti 2013 22:39

Åh va härligt o höra :) man blir så glad av din positiva energi :D
KramC

http://www.bonnaliv. WordPress. com

 
Erika

Erika

26 augusti 2013 06:55

Härligt att ha sån energi och ridlust. :)

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Malin Johansson

Malin Johansson

26 augusti 2013 07:26

Å vad mysigt att kunna gör som du :-)
kram på Er

http://www.havrefallen.bloggspot.com

 
marianne

marianne

26 augusti 2013 14:47

underbart!
Det kan löna sej att inte stressa på, det märker vi ju.
Hoppas er energi hänger kvar nu så ni får en härlig ridhöst

http://marremams.blogg.se

 
Anna

Anna

26 augusti 2013 15:16

Det känns JÄTTEROLIGT att läsa att du fått tillbaka inspirationen att rida och det går så bra för er och framför allt framåt på VARJE ridtur!!! HÄRLIGT!!! Och grattis!!!

Angående det bruna ridstövlarna var jag på väg att köpa ett par MEN jag har redan 2 bruna läderridstövlar....1 par bruna i nubuck och 2 par bruna granninge....om jag INTE hade haft en babiljon bruna ridstövlar redan hade jag köpt såna där för jag tycker att det SUPERSNYGGA!! Men jag var tvungen att hejda mig....Nu väntar jag bara på bilder på ridstövlarna och plommon ridbyxorna;) Hi hi!!

Jag plockade krusbär och tog med mig på jobbet för att äta "som de var"!! Otroligt gott var det:D Blir nog kanske en paj här också av resterna som blev kvar:D

Ha en fortsatt jättebra vecka och sköt om dig!! Kram



Svar:Det är helt otroligt hur tjurig han kan vara ibland den gode T:O Det märkliga är att när "han ger med sig" så går han ju så otroligt bra?? Dock är det ju inte ofta han är så här envis som tur är!! Det kändes skönt att kunna "ta igenom det" och kunna bryta det och det släppte helt så fort som det faktiskt gjorde!! Han var så otroligt förbannad på mig!! Hade han inte haft det temperamentet han har så hade jag nog inte kunna bryta beteendet den här gången!! Vi får se vad som händer nästa gång på åkern;) Om han ger med sig eller om han gör samma sak igen....fortsättning följer!! Vid uteritterna har han väldigt bra framåtbjudning som tur är:D

Han har verkligen en otroligt bra galopp T..speciellt för att vara en fd travhäst!! Jag är mer än tacksam att den är så rund och mjuk att följa:D

Man blir otroligt inspirerad av att se alla fina hästar på EM!!! Superbra för oss "gamla tanter" så att vi piggnar till och jobbar vidare med våra hästar:D

De sista nätterna var riktigt bra på jobbet!!

Jo, man kan ju bli galen på att man inte riktigt vet hur långt det är:S Tur att det finns speciella program som kan mäta ut så man har någorlunda hum om hur långt det blir man springer;)

Eller hur!! Fniss;) Det är tack vare allt rosa som jag har "vågat" prova en massa andra färger :D Det är jag väldigt glad för!! Sedan har T en ganska tacksam "pälsfärg" som passar i allt:D Så jag har lite tur också ;)

Visst är det roligt att få vara fin när man rider även om det "bara" är hemma :D

Det funkar väldigt bra för mig att fasta...otroligt nog :D

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards