Stallrosen

Direktlänk till inlägg 27 januari 2012

Ridning

Av Kerstin - 27 januari 2012 23:30

Vaknade av migrän och en täppt näsa.. Orkade inte stiga upp och skjutsa barnen till skolan så jag ringde helt enkelt och sjukanmälde dem.. Somnade sedan om och sov till klockan nästan var 10!! Uj uj, men välbehövligt. Hundar, hästar och barn fixades. Röjde lite i sadelkammaren innan det var sax för lite fika med barnen och sedan var det ridning på schemat. Trots att hon var lite "stökigare" inne idag, så bajsade hon bara EN gång när hon stod på gången. Men hon gnäggade åt de ute, det har hon inte gjort de senaste gångerna, det gör hon normalt bara när hon är hysterisk. Jag borstade och myste, har bestämt att jag ska ta mig lite extra tid så allt går lugnt tillväga och vi allteftersom tar bort all stress. Nu hade hon tydligen andra åsikter om det än jag, för när jag började ryckta henne, så var det nog för damen. Sadlade på, myste, fixade, myste, gick ut i snöblåsten, myste, gick ner och kollade posten, myste, klev upp, inga problem!! Sedan var hon så cool att jag till och med kunde gå en sväng på vägen!! Som tur va så hann vi precis till vår avfart när vi fick möte med en bil, det ogillades skarpt av damen! Jag slutar aldrig förvånas över hur mycket det egentligen hinner hända på så korta bitar. Som när jag till exempel tar hästarna till grannens sommarhage, tar max 3 minuter att gå, på dessa 3 minuter hinner vi, om vi har otur möta, bussen, timmerbil, minst 3-4 bilar, gärna ett med skramlande släp... Fast att jag varken ser eller hör någon bil när jag kliver ut på vägen med hästarna! Hur är det möjligt?!    Nåväl, åter till damen. Red lite öppnor idag, eftersom hon kändes ovanligt sammarbetsvillig. Kändes helt ok, hon frustade och sänkte nacken, längde ut halsen och klev på bra igenom hela kroppen, kändes riktigt nöjd idag! Ville så gärna pröva trava några steg, men NEJ!! Nu ska vi ta det i snigeltakt, fortsätter hon gå i den här formen i skritten så är vi absolut på rätt väg och så länge hon är nöjd så är hon avslappnad och då bygger hon rätt muskler. Idag ville hon verkligen komma ut och bort från gården, det var hon som gick ut på vägen och traskade på lugnt. Det bådar gott!

 

Vi har lång väg kvar, men för första gången så känns det som om vi iaf ska komma en bit på vägen.

Det var riktigt kul att rida idag, jag ville verkligen inte kliva av, men med tår som isbitar och en dam som började visa att vi nått gränsen för idag så valde jag att avsluta, innan vi hamnade i konflikt.

Man ska sluta när det går som bäst, då är man kompisar även när man suttit av.

 

 

Puss på dig, du lilla människa..

Måste bara få avsluta med att återigen hylla Back on Track!! Köpte ju en BoT halsduk, hade jag veta vad bra den var hade jag köpt fler!! Migränen håller ju i sig och när jag gick och lade mig för att sova innan nattens jobb så glömde jag att ta tabletter, orkade bara inte kliva upp och gå ner för att hämta. När jag får migrän så hör jag ju alla ljud mer än dubbelt så högt som normalt, samt att när jag lägger mig ner för att slappna av så har jag ett myller av ljud i huvudet, ljud som liksom är instängt och bara studsar runt och vill ut. Mitt i all denna bedrövelse så slog det mig att varför tar jag inte min älskade BoT halsduk och virar den runt huvudet?! De säger ju att träning mildrar migrän eftersom blodkärlen vidgar sig och blodtillförseln ökar, alltså BoT får ju fart på cirkulationen, sagt och gjort, virade runt den och drog ner en bit ner till näsan. Tog bara några minuter så var det helt tyst i huvudet och jag hade bara ett litet tryck mellan ögonen kvar!!! Det kunde jag somna med. Nu har jag åter migrän, men lindrigare!! Helt otroligt att det funkade!!

Sov så gott medan jag är vaken i natt!

Kram 

Kerstin

 
 
Karro

Karro

28 januari 2012 00:55

Härliga vinterbilder på "röda faran". Hon ser ju riktigt trevlig ut! Till å med jag som är så frusen blir lite sugen att ta en tur på någon av springarna i snöyran. Curre bus fina dotter fyller nu 6 månader och firar med att bli stor och självständig (hoppas jag) Nu får det vara slutsnuttat...hoppas bara dom sköter sig! =) Hälsar en till som åkt på förkylning.

http://surf.to/karro

 
Caroline

Caroline

28 januari 2012 07:19

Åhh så kul att det går bra, man riktigt ler när man läser. =)

http://www.ridemyhorse.blogg.se

 
Maria

Maria

28 januari 2012 09:06

Hon är fin, tjejen din!

http://maria-hastliv.blogspot.com

 
marianne

marianne

28 januari 2012 17:57

Härligt att det funkar med ridningen,
jag förundras oxå över hur det kan komma sej att alla bilar, bussar och traktorer ska ut på samma vägsträcka på exakt samma minuter som vi är där ;)
Kan bara hålla med, Back on track är underbart, jag har själv använt det i ca tolv år och skulle inte klara mej utan. Mitt senaste tillskott är boxertrosor...ingen isbit till rumpa längre :)

http://marresmams.blogg.se

 
Anna

Anna

28 januari 2012 20:13

stealin är likadan,säger han att gränsen är nådd eller att det är dax att sluta så är det bara att lyda:P känns som en fullblods grej;)

http://annashastliv.blogg.se

 
Annica

Annica

28 januari 2012 21:49

Visst är det tråkigt med migrän eller ihållande huvudvärk. Min mormor brukade knyta en vanlig halsduk hårt runt huvudet och nu gör jag likadant :) ibland är det det enda som lindrar. Fina bilder!

http://annicastjarnlof.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards