Stallrosen

Alla inlägg den 12 november 2012

Av Kerstin - 12 november 2012 17:28

Men känner att vi måste sätta fart med iaf en av dem. Efter diverse stall o ponny pyssel så fick jag för mig att jag skulle pröva att ha luva på Walle, kan tyckas som en dum idé när det inte alls var längesedan jag inte ens fick nydda öronen. Men ska han bli en toppenhäst så får han stå ut med lite saker..

Så hur tror ni det gick då?? Inte skulle han ha någon luva heller sa han. Jag kunde vifta med den och ha den på pannan, lägga den mellan öronen, men där var det stopp... Normalt ger man väl upp där och fortsätter nästa dag osv.. Inte jag då.. Fram med klickern och gissa vad.... 3 klick senare!!

 

Sötis!!

Nu åker den upp lite eftersom han har så mkt pannlugg och luvan är ponny storlek, men på kom den!!

Sedan blev det kapson på och ut för lite jobb. Underbar ponny det här!! Formen blir allt stadigare, nu jobbar vi på med lite mer ställning/böjning. Han är så söt, förut så hade han ganska häftiga utfall när jag longerade eller tömkörde, så det var bara att köra ner hälarna o backen så jag orkade hålla honom vissa dagar, nu är han så fokuserad på mig, kan busa iväg 2 språng, men hela tiden på slak lina och han ser nästan förvånad ut när han busar, som om han tänkte att det här ska jag nog inte göra eller så, så söt!! Fortsatte lite med öppnor, bara jag kan bli mer tydlig så funkar det ju bra. 


Och eftersom det snart är jul så kunde jag inte låta bli... Brukar normalt "bara" försöka hitta röd tvål...

 

Apelsin/Nejlika och Polkagris..

Det fanns även Pepparkaka, men tänk att gå omkring och lukta pepparkaka!! Hua!! 

  


Nej gott folk, för ovanlighetens skull så måste jag ila iväg nu!

Kramiz på er!

Kerstin



Av Kerstin - 12 november 2012 08:27

Helgen kom och gick, eller sprang den förbi... Men den har inte varit helt sysslolös. Tvättat undan lite schabrak, så nu ska vi gå igenom alla Prins små schabrak och sälja iväg lite, han behöver inte 24 st nu när han inte rids så mkt   och dottern har tröttnat lite på rosa så några av dem ska oxå iväg. De som är i ponnystorlek och cob, behåller vi naturligtvis. Hittade även en så gott som ny sadelgjord i läder, svart svängd med resår, men den är 140 cm så den går nog nästan 2 varv runt Hero så den får åka iväg.. En för lång dressyrgjord och lite annat ska tvättas upp och läggas ut till försäljning.

Sedan har vi ÄNTLIGEN fått undan poolen och lite annat ute. Inne tycker jag nog mest jag stökar till, fast jag eg städar och röjer. Konstigt, men det är väl så, man tömmer ett ställe för att få plats med det som ska flyttas från ställe nr 2 och så ska de sakerna sorteras, slängas osv... Men, men, ur kaoset blir det nog ordning... Hoppas jag verkligen!! Dessutom röjer barnen sina rum, så när jag väl fått undan mina saker så står det plötsligt ändå saker i hallen uppe!! Ha ha!!

Just nu är det barnböcker som rensas ut. Såg att Batman figurer och hans fräcka bil, som skjuter mm låg där också... Någon som har en liten kille?!   Pembo ska också få flytta ifrån oss, en stor rosa figur med en liten unge, ni som har barn vet vad jag menar...   

Nåja, nu är det en ny dag och ny vecka som ska påbörjas och snart börjar även min långledighet, fast jag har iof tagit på mig extra pass då, så jag blir väl inte direkt långledig, men lite mer fritid får jag iaf... Tror jag... Har en förhoppning att jag ska hinna klart med minst ett projekt under den tiden, det borde jag klara.


Kanske bästa att sätta fart så jag hinner då...

Kramizar!!

Kerstin


Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards