Stallrosen

Alla inlägg den 21 november 2012

Av Kerstin - 21 november 2012 21:41

Morgonpromenad med hundarna i skogen, mysigt, varmt!! Passade på att borsta dem lite samtidigt, ganska smidigt egentligen, när man ändå stannar för att vänta in någon av dem så kan man borsta den andra. Effektiv kan man också säga.. Snart kanske jag kan springa och borsta dem samtidigt, det vore något det!!   

Sedan tog jag in Walle och Sulle så jag skulle kunna sköta och pyssla med dem. De fick vara en stund medan jag gick in och fick nästan klart hela hallen uppe (jag plockar och slänger fortfarande, JA det är MKT, men det fylls liksom på eftersom barnen städar sina rum också   ),  men nu ser jag ett slut! Fick hejda mig då jag fick för mig att påbörja ännu ett projekt,nu ska det här bli klart först! Men sen så!!

Så blev det dax att hämta barnen, allt annat var förberett och klart för avfärd. Barn hem, in, bytte om, ut, Walle sadlades och iväg bar det.. 

 

Glad tös på duktig Walle som gick ut på sin 1:a skogstur med ryttare utan sällskap av andra hästar.

Det skymmer fort nu, men inte hindrar det ett gäng glada lantbor. Nej då, vi hade med ryggan, fylld med varm choklad och annat gott.

 

Som ni ser, man kan ha mysigt trots skymning!

 

Var lite smart och tog med hundarnas middag, den slängde jag sedan ut i gräset och vi kunde lugnt fika medan de åt middag! Ibland tänker jag verkligen till!!   

 

Walle tog det hela med ro! Massor med vuxenpoäng till honom!!   

 

Vi delade till och med på en kaffe...     

(och för er som nu blir upprörda, det var bara en skvätt kvar på botten, jag tvivlar STARKT att han fick i sig ngt, eftersom jag sedan tömde ut det)


Hem i mörkret, inte en endaste tendens att bli stressad eller skynda på tempot hos Walle, han gick snällt bakom mig och Dexter. Blev många morötter och klappar när han nådde stallet.

Väl inne så var det bara till att börja med middagen och läxorna, en full rulle dag, men SÅ mysigt vi hade det!!   Livskvalité på hög nivå!!   

Kram på er! 

Kerstin




Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards