Stallrosen

Direktlänk till inlägg 28 april 2011

Lusten tryter..

Av Kerstin - 28 april 2011 20:33

Eftersom inget händer här så tappar man ju lite lusten att blogga också. Känns lite hopplöst nu. Orkar inte dra alla funderingar nu. Vet vad jag vill, vet också begränsningarna.

Vi var och bytte ut köksbordet, så nu håller vi tummarna att det här inte spricker. Passade på att fylla kyl och frys lite mer. Max lagade lunch/middag åt oss, helt ok. Lite andra nödvändiga inköp på diverse affärer. Ungarna hade med sig egna pengar och fick köpa varsinn leksak. Hemma igen så monterades bordet ihop, jag hämtad litem er hö. Orkade inte hämta allt, fixar det till veckan istället. Och så tog jag en skogspromenad med hundarna. Skönt i skogen nu, trots att myggorna börjat komma i allt större svärmar.

Nu är kaffet klart och jag tänker bänka mig framför tv:n.

Ni er, det är inte braför mig att vara ledig, jag deppar ju ihop... Jobbar jag så hinner jag ju inte tänka igenom allt elände..


Hoppas ni har det bättre!

Skriver

Kerstin

 
 
Carina Slättman

Carina Slättman

28 april 2011 21:06

Känner igen mig.....när man är ledig kommer alla tankar...hm.....

Men jag tror att även om man deppar ihop när man är ledig så behöver kropp och själ vila! Om man aktiverar bort problemen så har man egentligen bara skjutit dom framför sig.

Du skrev i förra bloggen att du grubblar själv. Inte bra! Man ska grubbla tillsammans med någon....mycket bättre. Du behöver en "grubbelkompis" :o)!

Hare bra och sköt om dig Kerstin!

/Carina

http://stallslattman.bloggplatsen.se

Kerstin

28 april 2011 21:12

Grubbelkompis, vilket härligt ord!
Kanske är så, var ju några år sedan jag hade semester.. Och före det så var det några tuffa år på många sätt. Ibland känns det som om jag bara vill bort, men det är ju oxå ett sätt att fly undan problemen..
Får se om jag hittar någon på jobbet att grubbla med.
Ha det så bra du med!

 
Frida

Frida

28 april 2011 23:44

SV: Jordu, det är nog bra tur att den gör det... trötta ögon har svårt att skriva ;)

http://litenryttare.blogg.se

 
Frida

Frida

28 april 2011 23:46

SV: Haha, nee, klart du inte blir, men man kan ju alltid bli bättre så att ;) Nemen, jodu jag vet det, så dags att börja träna på att samla han nudå!

http://litenryttare.blogg.se

 
Ingela

Ingela

28 april 2011 23:55

=) bra med mötesplats, eller samlingsplats som du skrev ,
vad duktig du är
fina kloka ord från dig också Carina =)

ska lägga in lite illustration till dessa "mötesplatser" by the way ;o) på vårt vis?? vi som fortfarande finns kvar här ..

http://becausetrollrik.blogg.se

 
Q med ridtravare i fokus

Q med ridtravare i fokus

28 april 2011 23:57

sv:Jag är inte heller där så ofta.Men nu behöver jag verkligen ett par nya ridbyxor.De hänger på sista sömmen de jag har hemma.Hoppas jag kan hitta nått där som faller mig i smaken.Annars får jag rida byxlös på dressyrträningen i morgon kväll hahaha.Och det skulle se ut det xD
mvh/Q

http://qodrofenia.bloggplatsen.se

 
Marie

Marie

29 april 2011 07:57

Åh va kul att Ni ska skriva lite mål. Det gjorde massor för mina tjejer!
Jag vet att jag glömmer att de är unga (Sandra & Quest) men de är ju så duktiga....
Måns gillar också skogspromenader ;)
I morgon har Sandra tävling igen och Mimmi på söndag. Jag hinner inte tänka trots ledighet. Jobbigt med dessa tankar.

http://stallbrannebo.blogg.se

Kerstin

29 april 2011 08:26

ND:s framtid är klar, *gråter*....

 
Spanaren

Spanaren

29 april 2011 07:58

Så nyttigt med att vara ledig! Nu äntligen hinner tankarna i kapp dig och du behöver inte fly bort från det som du måste bearbeta. Vi måste stanna upp då och då och det vet du också om ;.)
/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kerstin

29 april 2011 08:25

Jag vet verkligen det, men det har nog alltid varit en svaghet hos mig, "håll ett högt tempo så hinner inte problemen ikapp mig."
Kram

 
Anneli Johansson

Anneli Johansson

29 april 2011 09:57

håller med carina med de hon skrivit

http://www.stallekekullen.blogg.se

 
Mia

Mia

29 april 2011 10:03

Hoppas att du rycker upp dej snart. Jag delar gärna dina tankar med dej:)

http://miawetterstrom.blogg.se

 
Malin

Malin

29 april 2011 11:16

Ja jag vet precis vad du pratar om, grubbeltankar har jag mest hela tiden, ska jag ska jag inte, osv, det är jobbigt!
Lusten kommer å går här med jämna mellanrum, kanske jag inte ska ha häst överhuvudtaget.......men det ger så mycket tillbaka så jag har svårt att tänka mig ett liv utan häst :)

Skickar en styrkekram å hoppas du får en grubbelfri Valborg

http://mallatrasbralla.blogg.se

Kerstin

29 april 2011 22:28

Utan häst blir jag inte.... Men det blir inte New Dawn... :(

 
Spanaren

Spanaren

29 april 2011 15:56

Jag tycker du är duktig som lär dig att bearbeta det som är svårt *tummen upp* /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kerstin

29 april 2011 21:06

Tack för de orden min vän!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards