Stallrosen

Alla inlägg den 16 juni 2011

Av Kerstin - 16 juni 2011 23:38

Ganska ofta så gör jag som man ska, men lika ofta, eller kanske något oftare så gör jag lite tvärt om, går på magkänslan så att säga. Som när jag bestämde mig för lilla Sockertoppen Hulda, ren magkänsla.

Idag hade vi tänkt ta ut henne på en promenad, som man ska med en unghäst på ett nytt ställe... Men efter att ha borstat och pysslat om henne, vilket hon verkligen njöt av. Så sa min magkänsla att "det går lika bra att skritta henne". Sagt och gjort, prövade nya Jacson sadeln, den var för smal så vi tog Prins sadel, den låg som en smäck på henne. Vilken tur.. Hon kommer att behöva en annan sadel så småningom, men det är ett senare bekymmer.

Dottern hade inget emot att äntligen få sitta på sin lilla prinsessponny.

  Premiärtur!

Jag tog grimmsakftet på för säkerhetsskull när vi gick iväg, men det var onödigt. Hon bara traskade på, helt lugnt. Nyfiken, precis som en unghäst ska vara, men lugn.

2 små prinsessor...

  Shettis tränset passade, men tyglarna var lite för korta..

Hemma igen så pysslade vi lite till i boxen, hon hade fått några bitmärken av småkillarna och de av henne så det var nog jämnt. Nu ska jag ut och natta de små och i morgon ska vi skritta åt andra hållet.

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 16 juni 2011 23:26

Denna lilla sötnos (som jag tycker ska heta Snövit) skuttade runt för första gången ute i hagen idag. Ett isabellfärgat sto föl. e: Odin 1986 det är den hårfagra fuxen som går först.

    Stolt mamma!

  Kan inte se mig mätt på dem!  

Skriver

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards