Stallrosen

Alla inlägg den 15 augusti 2011

Av Kerstin - 15 augusti 2011 21:57

Nu är det klart. Sydney flyttar hemifrån!! Känns väldigt ledsamt samtidigt som jag känner att det är det bästa för oss båda, samt att det kändes så rätt när de var här. Det roliga i allt var att deras grannar ska köpa min grannes sto!! Världen är bra liten ändå.  

Hästarna ska skos på fredag, så jag antar att hon åker på fredag kväll. Lördag ska jag tillbringa på 3-års, fast inte med Curre. Men vill ju kolla in de andra och gräma sig att man inte var med...   Allvarligt, visst hade jag velat vara med, men han var inte redo. Vill inte göra något förhastat eller halvdant. Vi satsar på 4-års championatet och kvalitets istället. Då är vi förberedda.

Har redan sett ut vilket tävlingsschabrak han ska ha och ryttaren ska ha blå kavaj!  

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 15 augusti 2011 08:19

Tror knappt det gått en dag utan att jag inte funderat och ältat vad som egentligen hände med lilla söta Hulda. Häromdagen så var en bekant in på jobbet och berättade att hennes häst fått gjort en buköppning ca 2 veckor efter den flyttat/bytt stall. Den hade haft en boll av bandmask som satte stopp i tarmen. Den hade varit maskfri när den flyttade (vad hon visste i alla fall). Kan det ha varit något sådant??? Jag kommer ju aldrig att få veta, men det känns så konstigt när jag haft hästar i samma hage i över 10 år utan problem och att det fortfarande går hästar där utan problem (peppar peppar), så att det ska var något i gräset som utlöst det låter ju lite långsökt... Som sagt, jag kommer aldrig att få veta... Curre har ialla fall buköppning som tillägg på sin försäkring. Hoppas att jag aldrig ska behöva använda den...

Grått och trist väder här idag... Regnar dessutom ser jag.. Tur man jobbar en stund..

Hmm, har bara ett regntäcke. Vem ska få ha det... Sydney eller Secret... Sydney har ju tjockaste pälsen, men hon är ju nybadad...   Eller så får alla gå utan...

Satt och gjorde upp en plan för ponnyligan i går. Unghästchampionatet är något vi ska satsa på!! 3-års och kvalitets ligger också med i planeringen. Ja, det blir fullt upp i vinter, så kul!! Vill ha en till häst själv också... Vill rida och träna OFTA!!!

Nej, dax att sätta fart, inte bra med dator märker jag nu när jag varit utan...  

Skriver

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards