Stallrosen

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2011

Just kollat lite på...

Av Kerstin - 20 augusti 2011 23:52

... Dressyren på TV. Mmmmmm, vad härläigt roligt det ser ut... Längtar efter att få göra dessa rörelser igen. Vilka rörelser gillar ni bäst?!

Jag har alltid trott att jag skulle tycka piaffen eller passagen var häftigast, men det visade sig var piruetten. Tänk er själva att sitta på 500 kg kraftpaket i galopp, samla ihop det och galoppera runt på stället, SÅ mäktigt!!

Vilket är ert bästa ridminne??

Undrar

Kerstin

 
 
Camilla

Camilla

21 augusti 2011 01:33

Jsdu.. Har svårt att välja om jag gillar Dackes galoppslutor eller hans piaffer bäst.. ;)
Nä, jag skulle vara glad om jag kunde få till en vettig galoppfattning. Han kan fina med vagnen och från marken, så det borde inte ligga allt för långt borta. :)

Har många bra ridminnen, flera är när jag ridit ut med en kompis som stod i Storis stall innan, vi har så roligt tillsammans. Eller så nån av dom mysiga turerna Storis och jag brukade göra i skogen.. Eller en härlig tur Dacke och jag tog i vintras som gjorde att jag mådde så bra just då, en tur som verkligen behövdes och gjorde att allt blev lättare efteråt..

Finns så många minnen, även fast jag faktiskt inte ridit speciellt länge egentligen. :)

http://parellikusken.blogg.se

 
Nina

Nina

21 augusti 2011 10:07

Ojojoj, kunde jag göra EN av dessa rörelser så vore jag överlycklig :D
Nej, jag är en sån där hästmänniska som inte är bra på något. Det enda jag är bra på är att jag verkligen ÄLSKAR varelsen HÄST.

http://stallskogalund.blogg.se

Kerstin

21 augusti 2011 10:35

Fast det handlar ju inte bara om de svåra rörelserna, kan ju var den där igångsättningen som satt som en smäck, stocken man hoppade över i skogen. Den där soliga dagen när man ropade och favvo hästen kom i full galopp till en, hästlivet är fullt av härliga minnen!!Eller hur!!
Och jag tror visst du är bra på nåt, föda upp fina hästar, ta hand om dem osv! :)

 
Anna

Anna

21 augusti 2011 15:28

Mina bästa minnen med Tabasco är när han efter nästan 1 år tog förhållningen för första gången och lyssnade direkt:D Det kändes superbra!!

Och första "uppsuttna" galoppfattningen efter 1 år!! Den var "magisk":D Då han tog den direkt:D

Sedan säger jag som Camilla. Jag har haft en hel del jättetrevliga ridturer som jag har mått jättebra av men som inte har varit så speciella...bara "må-bra-ridturer" helt enkelt;) Hi hi!! Inte att förakta:D

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

21 augusti 2011 16:01

Jag har inte din mailadress, så du kanske kan vara snäll och maila mig, angående telefonnumret...
maria@deepniner.net

http://maria-hastliv.blogspot.com

 
Sarah

Sarah

21 augusti 2011 17:16

Sv; Absolut förstår jag. Det jag mena är att dessa vänner som inte "orkar" med mina grejer begär att jag ska orka med deras och dom förstår inte att jag inte klarar att ge hela mig själv till dom och inte få något tillbaka liksom...

Jag har alltid bara haft ett par nära nära vänner och sen mera bekanta, är ingen direkt social människa men tyvärr är jag en sån som släpper ALLT för dom jag umgås med och tycker om och man får liksom inget gensvar utan bara tas för given.

Man ska ge och ta i en vänrelation, ibland ger man mer och ibland tar man mera.

Ska absolut vara rädd om denna vännen!

Kram

http://chanellie.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

21 augusti 2011 17:52

Kan jag säga att jag har fått numret av dig?

http://maria-hastliv.blogspot.com

 
Erika

Erika

21 augusti 2011 21:05

De är en häftig känsla att få hästen o arbeta så pass bra under en. :)
En känsla man inte får någon annan stannas.

Att ha sån kontroll på ett så stort djur, de är en kick. ;) älskart!
hästar är bäst.

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Camilla- Tävla om tre plagg ifrån Mountain Horse

Camilla- Tävla om tre plagg ifrån Mountain Horse

21 augusti 2011 21:20

Sv: Fixar du mig ett heltidsjobb, stallplats för båda damerna, boende och ingen snö på vintern kommer jag direkt och så kan utbildningen börja ;)

http://camillahastskotare.blogg.se

 
Marie

Marie

21 augusti 2011 21:28

Tack för dina kommentarer, detta är väl värt att pröva på :) Kram

http://stall.brannebo.blogg.se

 
Camilla- Tävla om tre plagg ifrån Mountain Horse

Camilla- Tävla om tre plagg ifrån Mountain Horse

21 augusti 2011 22:03

Sv: Hmm... Får jag ett ridhus kan jag kanske klara snön.

http://camillahastskotare.blogg.se

 
marianne

marianne

22 augusti 2011 12:24

Jag är inte nå´n dressyrmänniska, men jag tror Ava kanske kan få mej att bli det.

Mitt bästa hästminne är egentligen ett par...
Ett är när jag och min syster red den långa vägen Valbo (gävle) Böda (öland) Vi var 15 och 16 år och det tog ca tio dagar.
Så har jag fantastiska fina minnen från Irland, bl.a när jag träffade Brigade för allra första gången och han stack ut sin stora mjuka mule mot mej och nafsade lite lätt med läpparna i mitt linne...eller när vi inte träffats på några månader och han la sin kind mot min och bara stod så i flera minuter....
det är svårt att lista det BÄSTA minnet när man har så många fina...

http://marresmams.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards