Stallrosen

Alla inlägg den 3 oktober 2011

Av Kerstin - 3 oktober 2011 20:50

Möt Zabina...

 

En kraftfull ponny i sina bästa år.

En perfekt läromästare till mina barn. Hon kommer ifrån samma ställe som lilla söta Hulda, Sockertoppen som vi så tragiskt tappade. Zabina är en klippa, en Prins i lite större format och ett sto... Jag ser en framtid med många härliga turer med båda barnen på varsinn trygg och härlig ponny. Kan det bli bättre?! Att Zabina dessutom är klar att i princip bara styra ut på en ev tävlingsbana gör ju inte saken sämre. Nu kommer inte det att ske direkt, naturligtvis. Först så ska vi lära känna denna lilla dam och sedan så ska vi hitta rätt knappar och sätta igång så smått. Vi gör som vi brukar, vi börjar i skogen, sedan lastar vi och börjar träna lite smått i ridhuset i vinter, sedan får vi se.

Kan på rak arm säga att det snart finns 2 ponnyer som vi aldrig kommer att sälja och det är Prins och Zabina.

Ha en trevlig kväll!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 3 oktober 2011 10:30

Har det så bra.. Snodde just den här bilden av henne...    Tror att det är ok, det är ju liksom min häst, fast iof hennes rosetter.... Hmmm.... Kram på dig Nina!!

Sydney 

Dotterns kommentar på bilden; "Vilken tur att just Nina tog henne, för sådär gjorde ju aldrig du." Där fick man så man teg...   Fast det tycker jag också, vet att hon har det toppen i skogen... Eller är det skogen, de har ju gatlysen, det har ju inte vi... hmmmm..

Igår fick jag en massa sms och telefonsamtal, alla innehöll detta... "Men vilken SÖT!!" hi hi!! Vad kan det vara då.....   

Skriver

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards