Stallrosen

Direktlänk till inlägg 3 december 2011

Långtur..

Av Kerstin - 3 december 2011 21:36

I morse blåste det lite mindre så fröken Z och Eddie fick följa med dottern och mig på en riktig långtur i skogen. Dottern red och jag gick med Eddie, Dexter fick stanna hemma eftersom Zabina inte är så förtjust i honom. Det var skönt i skogen och vi kunde liksom inte vända, så vi fortsatte och fortsatte. Skönt... Zabina var lite fundersam när vi fortsatte förbi stället vi normalt vänder vid, men eftersom hon har en liten shettisgen i sig så följde hon snällt med mig framåt, eftersom det fanns godis i den vänstra jackfickan. Fasar för den dagen då vi går över på c/d-ponny, hur ska man få med sig shettis då??   Blåsten tilltog ordentligt på hemvägen och nu under kväller så var det nära på storm, hua!!

Finisar..

Småpojkarna är som vanligt lite nyfikna, men sedan återgick de till maten.. De är ju trots allt ponnyer innerst inne..  

Resten av dagen gick åt till att fixa och trixa som vanligt, middag, fika mm. Kunde inte sova innan nattjobbet eftersom det blåste så mycket. Men det är skönt att bara ligga och mysa under täcket också.

Ha en riktigt mysig lördagskväll!!

Önskar

Kerstin  


 
 
Caroline

Caroline

4 december 2011 07:29

Vad är Zabina för ras? Du har säkert redan skrivit det. =)
Härligt med en tur till skogen, vill med rida till skogen men är rädd att få ett träd i skallen nu när det blåst så mycket.

http://www.ridemyhorse.blogg.se

 
Nina

Nina

4 december 2011 11:38

Haha, jag kan garantera att det går alldeles utmärkt även med större ponnyer, det är inte många som kan motstå godis i fickan av dem heller.

Sv: På tal om att känna sig otillräcklig, nu har vi bestämt oss för att minska ner på hästantalet........Men det blir väl inte förrän till våren som det går att sälja, misstänker jag. Och innan dess blir det faktiskt en liten tillfällig ökning. Minou ska köpa en islandshäst. Hon ska börja islandshästgymnasium, så då är det ju lämpligt att ha en islandshäst istället för en new forest.

http://stallskogalund.blogg.se

 
Emma

Emma

4 december 2011 11:56

Haha, en sån shettisgen tror jag att alla hästar har! ;D I alla fall har alla mina älsklingar det...

Så underbar känsla när man verkligen känner hur underbart det är att vara ute i skog och mark med sina fyrfota vänner, har många gånger hamnat flera mil hemifrån när jag varit ute på sånna ridturer. Och man suckar alltid inombords när man inser att det är dags att bege sig hemåt! ;)

http://sundsvallsryttarna.blogg.se

 
Anna

Anna

4 december 2011 18:48

sv: snö har jag aldrig gillat,det kan ligga mellan jul och nyår men resten av vintern får det gärna vara barmark^^ folk tycker jag är tokig som föredrar regn framför snö

http://annashastliv.blogg.se

 
Anna

Anna

4 december 2011 21:58

T har definitivt en "shettisgen" trots sin storlek;) Han gör "nästan" vad som helst för matte så länge han får en hästgodis;) Hi hi!!

Idag red vi ut i skymning full av reflexer:) Lite läskigt tyckte T men skött sig riktigt bra:D

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Caroline

Caroline

5 december 2011 09:22

Svar: Usch och stackars ponny. Har fått lärt mej att man inte ska väga mer än 65kg på ponny och 50kg på shettis.

http://www.ridemyhorse.blogg.se

 
Caroline

Caroline

5 december 2011 13:06

Svar: Fast hur många rider på en shettis om man väger 50kg men de klarar upp till 50kg, tänk förr hur det var för shettisar. (skriver kort)
Som du säger det är individuellt (stavas) för varje ponny.

http://www.ridemyhorse.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards