Stallrosen

Direktlänk till inlägg 5 september 2012

Gult är bäst!!

Av Kerstin - 5 september 2012 20:15

Gula hästar är helt klart snäppet smartare än andra...   Som ni kanske kommer ihåg så letade ju Sullivan snabbt reda på vart jag gömde targeten när vi tränade med den..

 

Ha ha matte, du kan inte gömma den för mig...

Så idag när vi red ut i skogen, Hero och jag så undvek han som vanligt alla vattenpölar, han går igenom dem och jag styr honom dit, men ogillar det. Och eftersom vi bara skrittade idag så bestämde jag mig för att vi hade ett gyllene tillfälle att ändra det beteendet, så jag styrde ner honom i en stor vatten pöl och stannade honom där, klapp och en godis. Hero stod kvar och tuggade nöjt. Så bad jag honom gå framåt och han skrittade raskt framåt, tog sikte på nästa vattenpöl, klev ner i den och stannade, vände huvudet mot mig och stod sedan så.... GODIS!!! Naturligtvis fick han klapp och en godis, nöjd pålle. Så gick vi vidare och jag antar att ni redan gissat vad som hände vid nästa vattenpöl!!   Eftersom vi (jag) hade lite tråkigt när vi bara lunkade runt där i skogen bland älgjägare och annat så kom jag på att Hero faktiskt kan spansk skritt, men att jag aldrig prövat det uppsuttet, eftersom jag inte tycker han varit med mig så mentalt. Men bara på skoj idag så måste jag ju få prova lite. Ja han är ju lysande den här killen!! Men så är han ju gul... ;)

 

Mina fina gula!!   


Annars har jag hunnit med mig lite här hemma, har jag faktiskt varit ledig sedan i måndags morse när jag gick av. Super skönt!! Men finns som sagt massor att göra här hemma, ligger ju liiiite efter.   

Curre var i väg igår och betäckte en stor dag på 165 cm!! Lilla Curre är ju bara 118cm!! Gick ju bra naturligtvis, så nu ska han iväg igen och betäcka en till stor dam. Härliga tider för lilla fisen.   

 

Curre busen!!


Ha det så gött nu alla, det ska jag ha!

Kerstin

 
 
Camilla

Camilla

5 september 2012 21:35

Har stått och matat Dacke med godis i vattenpölar i evigheter.. Och visst, det går bra att stå i just dom vattenpölarna just dom dagarna. Men han generaliserar inte, bara för att man får godis i en vattenpöl en viss dag betyder det inte att man får det i alla pölar alla dagar.
Har vid varje vattenpöl vi kommer till tjurat på att han ska gå i dom, och det går hyfsat bra i skritt om jag ramar in honom ordentligt. I trav och galopp skuttar han åt sidan, tvärnitar eller hoppar över. Utom vissa dagar och i vissa vattenpölar, då går det bra.

Han generaliserar inte om vatten i sin helhet heller, att bada är en av hans favoritsysslor och han lägger sig alltid i ån och såna ställen och han älskar att bli duschad.

Själv har jag aldrig riktigt greppat varför mindre vattenpölar skulle vara mycket läskigare än åar och tjärnar..?
Min logik säger att det bör vara tvärtom, men jag har insett att Dackes logik ofta inte överrensstämmer med min.

Han är dock sjukt smart, men alldeles för tjurig för att övertyga om ang. endel saker, vattenpölar är en. Bara för mig att acceptera det. :)

http://parellikusken.blogg.se

 
Nina

Nina

6 september 2012 08:20

Men vilken klok guling! Det där skulle ha velat sett. Måste ha sett jättegulligt ut.

Lille Curre då...hur når han upp? Står han på något eller står hästarna i nedförsbacke?

http://stallskogalund.blogg.se

 
Erika

Erika

6 september 2012 15:07

Hur kommer de sig att man väljer o betäcka ett så stort sto med så liten hingst ? :)
att Curre är ur snygg håller jag med om.
men tänkte de kanske inte blir så stor avkomma då, men dom kanske vill ha en liten avkomma ? :)

Söta dina gula är. :D
Kul o få se lite bilder på hästarna.

http://eriikapettersson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards