Stallrosen

Alla inlägg den 10 oktober 2012

Av Kerstin - 10 oktober 2012 10:25

Så har tydligen sorkar och möss tagit slut i skogen för nu är en av ugglorna tillbaka igen.

 

Ho ho...

Sedan har vi en örn som brukar sväva över gården ibland, samt att jag såg någon liten rovfågel här om dagen på väg hem. Den var ljusbrun, har inte en aning om vad det var för fågel... Kan ha varit en vråk... Jag gillar att bo på landet, tycker det är häftigt med djuren runt knuten. "Vår" grävling har ju skaffat partner, så nu är de 2 stycken som tassar på här på gården under kvällar och nätter. Gräsmattan är full av spår från rådjuren... Jag möter älgar och rävar på mina skogspromenader. Visst är det fantastiskt!!

I helgen så hade dottern sovkompis här och ridskoletjej som hon är så blev det ju lite ponny snack. Tycker Walle sköter sig bra, han blir allt mer social med olika människor, sedan om de inte kan hantera honom som vi kan är ju en annan sak, men just bara att han accepterar dem är ett steg i rätt riktning. En dag när de skulle ut i hagen så hade dottern av någon anledning hamnat först med honom och mot oss kommer 2 bilar, vilket inte är några problem, men den 1:a bilen bromsade inte och den andra bilen var en stor vit skåpbil med stort tomt släp..... Jag såg bilden av vad som skulle hända framför mig, men när Walle stannade upp och backade lite och sedan nära på satte sig så lättade bara dottern på grimskaftet och lät honom vara, bilden bromsade som tur va och kröp förbi oss och Walle ställde sig upp och fortsatte sedan lugnt gå bakom dottern. 10 guldstjärnor till honom!!

           

Tjejerna myser med Walle efter att ha varit på jakt efter shettis grimmor och Walles stjärtlapp till regntäcket.


Sedan har jag fått lite hjälp med pojkarnas skötsel också!

       

Knoll och Tott...   


För övrigt så tycker jag livet är helt ok just nu, njuter av dessa bra dagar, vet att det kommer jobbiga framöver.


Kram alla snälla!

Kerstin



Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards