Stallrosen

Direktlänk till inlägg 28 mars 2013

Påsklov!!

Av Kerstin - 28 mars 2013 14:58

Nästan iaf. Skulle ha jobbat nu i natt, men under natten som va så blev värken i min högerarm så intensiv att jag till slut inte ens orkade lyfta den, än mindre ta hand om de boende med vändningar mm. Fick ringa efter hjälp hela tiden, otroligt irriterande, men vad ska man göra, inte så lätt att bara gå hem heller... Pratade med chefen på morgonen och hon tyckte att det var bättre jag var hemma och kurerade den (vila) ist för att ev bli långvarigt sjuk, rätt klok chef. Har nu haft BoT, liniment och nyss kom jag hem från apoteket med lite voltaren, får se om det hjälper. Kommer ifrån nacken, men har nu gått ända ner till handleden. Attans Walle.. Eller eg är det ju New Dawn som står för "grund skadan", men det är Walle som såg till att den kom tillbaka när han knuffade till mig. Och det blev ju inte direkt bättre när jag bar in kyl och frys (med hjälp), samt rev ner överskåpen och släpade ut den gamla frysen själv osv... Men just DEN dagen kände jag inte av "skadan", men den natten sov jag inte en blund kan jag lova, DÅ kände jag av det.   Ryggen skriker åt mig att rida, den behöver det, men underlaget är sådär, och nu klarar jag knappast av att ens sadla så jag får se hur det blir i påskhelgen. 

Men annars är nog livet helt ok, solen skiner barnen är lediga och jag mår ändå rätt bra efter omständigheterna. Är lite sugen på en sväng på "Parken" i helgen, men det blir nog inte så, mycket utgifter och annat som måste gå först. 

Var och handlade lite smått och gott i går till barnens påskägg, hästarna och hundarna. När jag sedan strosade omkring i klädbutikerna medan jag väntade på min fika kompis så råkade en tuff "skinn" jacka till sonen slinka ner, lite kläder till dottern och lite "bling" till mig..   Älskar krimskrams, hi hi, därför jag vill gå ut och få ha på mig det!! Ringen jag köpte är GRYMT snygg!! Blev sedan bjuden på gott fika och en trevlig pratstund. Alltid lika trevligt och välbehövligt. Att det dessutom är en som inte har en susning om vad en häst är är en ren bonus, hi hi. Skönt att prata om livet ibland också. Hon ligger 2 år före mig i singellivet och även om våra separationer var olik varandra så går man igenom ungefär samma känslor och stadier. Fast vid det här laget så har vi passerat det som huvudämne vid våra fikastunder, nu finns det annat att pladdra på om.    En sommar flirt dök upp hastig och lustigt (eller han jobbar ju iof där så risken att vi ska stöta på varandra finns ju alltid.. ) och hörde sedan av sig igen (via telefon) under natten, blev lite skratt och pladder, var skönt att få tankarna på annat än den onda armen. 

Nej nu ska jag försöka få till lite ledtrådar till ungarnas påskäggs jakt i morgon. 


Glad påsk på er och ta det lugnt med kvastarna alla goa kärringar!

önskar   

Kerstin,

en av alla kärringar på väg..

 
 
Ylva

Ylva

28 mars 2013 17:42

Sådär har jag också. Alltid problem i nacken och om jag överanstränger mig går det ned i armarna, främst i handlederna.
Urjobbigt. Har haft värktabletter som jag fått hos doktorn men sista när jag fick tillbaka det var tabletterna slut. Körde voltaren gel i en vecka och det hjälpte faktiskt! Trodde jag inte att det skulle göra. Hoppas du får ordning på dina armar också. Syns på blåkulla ikväll!! :D

http://www.ylvablom.se

 
Anna

Anna

28 mars 2013 20:49

Jag känner igen det där med nacke och axel. Hade samma sak för 12 år sedan med ganska lång sjukskrivning och olika behandlingar:( Det är inte bra än men bättre än det var då. Jag håller mig flytande...vissa dagar bättre och vissa sämre:S Får dock tänka mig för så att jag inte gör för mycket varje dag...så att jag inte blir liggande i flera dagar. Håller verkligen tummarna att det går över fort för dig så du slipper sjukskrivningar och annat!!!

Vad roligt att du hittade lite saker till er alla 3:D Och fick en trevlig fikastund på köpet med en god vän:D

GLAD PÅSK PÅ DIG OCKSÅ OCH SKÖT OM DIG!!!

Vad skönt att du fick tag på både kyl och frys begagnade till bra pris!! De kostar hur mycket som helst att köpa nytt.

Det tar på mycket mer än man tror att sova dåligt varese det är på natten eller dagen. Man blir helt knäckt om sömnen kommer i olag...

Håller tummarna att de köper Curre!! Han är ju en klippa och hur fin som helst!!!

Svar:Jag kan bara hålla med om att sol och värme tar på...han har blivit otroligt mycket lugnare senaste månaden även om han har haft fler vilodagar i rad när jag har jobbat och jag har dragit ner lite och ridit lugnare. Det känns jättebra!! Han är mer "stabil & lugn" just nu och verkar vara ordentligt tillfreds med sig själv:D Efter påskledigheten när vi åker bort kommer jag att öka på med längre ridturer igen och hoppas att det funkar för "Herr´n";)

Det känns verkligen som om man kan ladda batterierna nu med alla sol på dagen:D HUR HÄRLIGT SOM HELST OCH BEHÖVS VERKLIGEN!!!

Det fanns helt klart en hund under all päls;) Hi hi!!

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Anna

Anna

28 mars 2013 20:50

Svar:När man "går av" är det helt klart lagom med 3 timmar...annars har jag så svårt att sova på natten:S Är väl nackdelen med att vara nattskata kan jag tänka mig;) Hi hi! Men det finns ju några fördelar med det också:D

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
marianne

marianne

29 mars 2013 00:35

Du vet väl att su inte ska använda något annat när du har BoT?
Antingen liniment ELLER back on track...
Bra att du stannade hemma från jobbet, men det behövs nog en längre tids vila.....säger jag då då ;)

Tycker du ska passa på att gå ut och roa dej lite...

Sv: Tror Ava trampade på mej för jag inte var "med henne" i huvudet, jag var redan inne i soffan....den damen är expert på att läsa tankar och hon har väldigt bestämda åsikter, som tur är har hon oftast liknande (nästan) åsikter som jag, nu för tiden ;)

http://marremams.blogg.se

 
Camilla

Camilla

29 mars 2013 22:08

urs tråkigt med armen! Hoppas den blir bra av lite påskledigt nu =D

Vad bra, ni kommer bli riktigt starka!!!

http://bbqridtravare.blogg.se

 
Nina

Nina" title="http://blogg.se]Nina[/url]" target="_blank">blogg.se]Nina[/url]

29 mars 2013 22:28

Men fy vad jobbigt med armen!! Jag förstår att du inte kunde jobba en natt till med den. Hoppas det ger med sig snart, det är ju hopplöst att ha så ont när man har en massa pållar som det ska mockas efter och kånkas mat och vatten till.

För mig är det precis likadant, just när jag håller på med saker och ting går det oftast bra, men efteråt - ajajaj vad jobbigt det kan bli. (har kronisk muskelinflammation i ena axeln sedan 15 år tillbaka)

Vad kul att ni hittade en massa kul grejer att shoppa! Det förhöjer minsann hummöret :-)

http://stallskogalund. blogg.se

 
Nina

Nina

30 mars 2013 22:27

Sv: Men lite kan du väl frossa du också? Annars kommer ju du att gå ner mycket mer i vikt än M och jag och då kan vi faktiskt bli lite ledsna :'(

Du har dessutom inte gjort mågon redovisning för den här veckan. Slarvmaja där!

http://stallskogalund.blogg.se

 
Erika

Erika

2 april 2013 10:33

Aj, jobbigt med armen. :(

http://eriikapettersson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards