Stallrosen

Direktlänk till inlägg 2 april 2013

Solen skiner...

Av Kerstin - 2 april 2013 15:15

Sov dag idag, snart långledig! Om jag längtar?! Gissa!! 

Börjar bli varma dagar nu och jag ska ta och spola av hästarna en efter en nu framöver. Framför allt svansarna skulle behövas. En av bollarna jag fick var lite blötare och det visade sig med lite lösa magar och det var under den kallare tiden så det var inte direkt läge att spola av dem då, tog bort det värsta med hink och svamp, men en ordentlig schamponering vore toppen på dem alla, bara Prins som klarade sig undan, stenhård vår lilla gamling.   Och inte blir Heros gräddvita svans direkt vitare av att skritta efter vägen som nu är rätt lerig. Men det är övergående så jag klagar absolut inte!!   

Skulle behöva min sommar hage nu och sätta igång ponnyerna ordentligt, blir så halvdant när man ska iväg till grannen eller jobba dem på den pytte lilla volten hemma. Men barnen prövade att gå ner till sin koja som de har i sommarhagen och de gick helt obekymrat på skaren mitt på dagen så det är några veckor kvar...   På baksidan huset så är det fortfarande minst 1 meter ner till marknivå.. Men när det väl börjar tina brukar det gå relativt fort. 

Men nu ska tvätten hängas och guldgossen skrittas, ha det!!


Soliga kramar!

Kerstin



 
 
Anna

Anna

3 april 2013 09:34

Hoppas att du får en jättetrevlig långledighet med nära och kära ♥

Jag hoppas att snön är borta inom 1 månad!! Men som du säger så brukar det går fort när det ändå börjar tina bort;) Hi hi!!

Ha en jättebra fortsatt vecka och sköt om dig!!

Svar:Tack!! Jag är jättenöjd med både fotografen och motiviet (förutom mig själv då) och det blev verkligen speciella ögonblick ♥

Jag vill gärna ha både gula och orange ridbyxor!! Ska försöka få tag på det under sommaren:)

Japp!! Jag kommer att skriva in på bloggen vad veterinären kommit fram till angående örat:)

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Nina

Nina" title="http://blogg.se]Nina[/url]" target="_blank">blogg.se]Nina[/url]

4 april 2013 21:44

Usch här har vi ett gäng som också behöver bli rengjorda :-( Naskurs svans är hur äcklig som helst och Da Capo & Karat ska ju också ha vita svansar någonstans har jag för mig...Phu!

http://stallskogalund. blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards