Stallrosen

Direktlänk till inlägg 16 mars 2014

Tur ni inte vet allt...

Av Kerstin - 16 mars 2014 17:24

Ja så kan man nog säga, men visst är livet underbart ändå!!   

Igår blåste det halvstorm, så då packade vi naturligtvis ryggan och begav oss ner till havet. Det känns som den mest naturliga att göra en sådan dag, trots att folk sa åt mig att jag var lite lätt galen...

Väl på plats så var det i princip vindstilla och vi var helt ensamma, eller nästan i alla fall. Var några fler tappra som trotsat stormen och hittat sig till området, men inte ända ut till havet.

                                   

Som ni ser så var vi rätt ensamma, men hade det väldigt bra!!

Jag vet inte hur länge vi var där, men skulle tippa på 2-3 timmar. Vi var alla nöjda när vi kom hem. Dexter kände på vattnet och verkade tycka det va ok, så länge det bara gällde tassarna, som TUR va!!


Så kom söndagen, idag alltså. Och vi begav oss till stallet och sadlade på lilla Curre, som blivit lite eftersatt i ridningen eftersom dottern inte velat rida honom sedan sist hon trillade av honom. Men idag föreslog hon själv att det va Curre som skulle bli riden. Sagt och gjort.

           

Söta lilla ponnyn, med den pussvänliga mulen skötte sig perfekt!!

Det blev en sväng mot ridskolan, men inte ända fram eftersom det va tävlingar där. Curre skötte sig exemplariskt. Start, stopp, svänga höger och vänster, ja till och med lite skänkelvikning och trav! Vi blev omkörda av en dam med stavar, inga problem, vi mötte 2 hästar, inga problem, han tittade nyfiket, men sa inte ett ljud!! Bästa och klokaste lilla ponnyn!! Tja, är nog bara att klippa kulorna, för han är verkligen en perfekt barnponny den här killen. Och "mössan" har vi på bara för skoj och för att han är så ruskigt söt i den. ♥

Kvällen ska ägnas åt soffan, där har jag faktiskt inte suttit just något i helgen, ska bli skönt att mysa ner sig efter mat och kvällspromenad.

Carpe Diem!!

Kerstin

 
 
Erika

Erika

17 mars 2014 20:54

usch det blåste verkligen storm både lördag o söndag här, samt idag och ni var till havet, galningar. ;D

http://eriikapettersson.blogg.se

 
marianne

marianne

18 mars 2014 08:13

Åh vad jag längtar till havet när jag ser dina underbara bilder, det är verkligen livskvalitet :)

Duktig ponny, måste du kastrera honom om han är så snäll?

http://marresmams.blogg.se

 
marianne

marianne

18 mars 2014 08:16

Glömde ju....jo hon har ett fantastiskt steg, alla andra hästar stapplar..hehe... det är lätt att bli bortskämd ;)
Och ja...du har rätt, vi passar bra ihop, hon speglar mej så nuförtiden vet jag med säkerhet hur jobbigt mina närmaste har det...

http://marresmams.blogg.se

 
Anita

Anita

20 mars 2014 09:36

Härliga bilder :)

http://siliiins.blogg.se

 
Caroline

Caroline

20 mars 2014 09:56

Härligt och komma till stranden även om det ser rätt kallt ut. =)

http://www.ridemyhorse.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards