Stallrosen

Alla inlägg den 13 december 2012

Av Kerstin - 13 december 2012 11:11

Oj så tiden går, är helt chockad att jag faktiskt hunnit med att både få ihop lite pepparkakor OCH lussebullar INNAN Lucia!!

     

Fin gul deg... För ni kommer väl ihåg ifjol... Då jag glömde saffran...   

 

Dumma blixt som gör dem vita, de är faktiskt jätte fint gula!!


Igår blev jag hemma från nattens jobb, dels hade jag så ont i armbågen att jag inte kunde räta ut armen och dels så höll jag på att somna när jag gick med hundarna. Och om inte ens kyla och blåst kan få en att vakna så tvivlade jag starkt på att nattens jobb skulle göra det, så jag sjukskrev mig i sista sekunden. Hatar att göra så, men med en funktionsduglig arm så var jag nog inte mycket att ha ändå.. Somnade tidigt igår och sov till kl 10 idag, nästan 12 timmar! Hade nog sovit längre om jag inte vaknat av att grannen höll på att skotta gården åt mig. Men Hero var väldigt glad att jag ÄNTLIGEN kom ut! Ha ha!! Vane djur..   Och för alla er som blir upprörda nu, så har hästarna så gott som fri tillgång på hö även inne så det går faktiskt ingen nöd på dem. 

Sov med mitt nyinköpta armbågsskydd och det känns mkt bättre idag. Inte så kallt ute heller så jag ska dra ut slangen och vattna dem idag så jag slipper bära. 

En natt kvar, att jobba. Sedan hade jag eg två nätter till, men hade ansökt om semester för en av dem, men de hade läst fel och tagit in vikarie för bägge nätterna, så de frågade om jag ville ha semester 2 dagar och gissa vad jag svarade?! JAAAAAA!!!! Sedan är jag lång ledig!! Så nu är jag ledig från nattjobb i 14 dagar!!!! Har endast 3 inbokade pass på Hööks under dessa dagar! Helt fantastiskt!! Ska bli SÅ skönt!!


Några av er som gillade skorna jag hade på mig när jag prövade klänningen... Historien bakom dem är så att jag köpte dem obetydligt begagnade, 2 par faktiskt. Ett par vita och ett par svarta, för 150,-! Tyckte det var helt ok pris. Gillade dem direkt jag såg dem, men har sedan funderat vad jag köpt, är de verkligen något för mig?! Men va fasen, klart de är, jag gillar dem ju!! Så då spelar det väl ingen roll att jag är en gammal 45-åring!!   

   

Köpte även dessa snygga stövlar för en billig peng, dem ÄLSKAR jag!! Men snön hann komma innan jag hann använda dem, så de får väl vara till våren eller om jag ska ut på galej, vilket inte verkar troligt närmaste tiden. Stövlarna är förresten GRYMT snygga till klänningen!! Ha ha!! Man kanske kan ha broddar på dem...

Har jag en livs kris?! Nej, men jag har börjat leva! Den bruna klänningen jag köpte är lite jag och lite inte jag, men jag gillar den. Ska försöka få ngn bild på den så förstår ni nog vad jag menar...


Avslutar med lite hästigt... Hade en irritation med Walle igår... Vet att det inte lönar sig att bli arg på honom, men vissa dagar blir man bara så frustrerad att saker inte alltid är som de ska. Dessa förbaskade öron på denna ponny, eller nacke.. Höger sida, sällan eller aldrig problem, men vänster... Står han lös i boxen så kan jag i princip göra vad jag vill med honom idag, klia på och i öronen, dra i dem och klia nacken. Men på gången eller när grimman är på så blir det tji! Och även vissa dagar när jag ska ta på grimman/tränset. Igår va en sådan dag. Han stoppar ner nosen i grimman och jag ska dra den över öronen, håller den alltid högt över öronen så att vi ska slippa tramset, men igår var tydligen även det läskigt så han kastar upp huvudet och för varje gång så blir han mer frustrerad. Och inte bara han... Efter 3 försök så var även jag så attans less på homom så jag kastade grimman i spånet och gick ut därifrån. Detta gör honom ännu mer frustrerad, vilket jag vet, och vi hamnar i en ond cirkel.. Jag fokuserade på Hero ist och bytte täcke mm innan jag återgick till den nu MYCKET frustrerade ponnyn. Tog upp grimman, lockade på honom och fick på honom den, men så när jag tog i grimman för att leda ut honom så lättade han, inte mkt, det gör han aldrig, (har bra anlag för att lära in levad), men åhh vad jag fick räkna till 100 för att behålla lugnet.. Gick ut för att hämta ett grimskaft ist och leda honom i. Väl ute i hagen så trodde Sullivan tydligen att jag kom med en tjej åt honom, var väl för att jag hade grimmskaft... Så han hoppade ju upp på Walle direkt och cirkusen var igång... Som tur är så har Sullivan större respekt för mig än att hoppa på hästar så jag röt till och han klev av och Walle lugnade ner sig efter att ha dansat runt ett tag. Vissa dagar är de billiga, väldigt biliga!! Men så kom kvällen och allt var glömt, stod åter och petade Walle i örat, kliade nacken och funderar vad som rör sig i huvudet på honom.... Sullivan lägger upp huvudet på min axel och blundar, njuter när jag kliar honom, Curre ställer sig med sitt huvud under min andra arm så jag kan klia honom ordentligt.. Tja, kan man annat än älska dem..   


Långt inlägg.... Opps!

Kerstin




Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards