Stallrosen

Alla inlägg den 4 november 2011

Av Kerstin - 4 november 2011 22:14

Lilla lilla Walle. Tog in killarna idag eftersom det började regna och de hade inga täcken op sig, ville de skulle få torka till lite eftersom vi skulle på cirkus uppvisning mm.

Ställde Walle på gången som jag så ofta gjort. Där hängde ett hönät med hö från gårdagen (trodde det skulle lugna ner Secret om hon fick mat..). Den hängde ju ändå rätt högt upp så jag hade liksom inte ens en tanke på att något knasigt skulle kunna hända... Men lilla Walle hade tydligen andra tankar... Hör lite konstiga ljud när jag står i sadelkammaren och hänger upp täcken.. Går ut i stallet och där står Walle med ena frambenet hängades igenom hela hönätet. Han har liksom inte bara lyckas fastna i ett hål, utan fått igenom frambenet igenom 2 hål. Han står helt lugnt och noppar lite hö och kollar på mig när jag kommer... Går fram och försöker knyta upp, gör alltid en knut som man lätt kan få loss, men även här har han lyckats fixa så det är världens blåknut. In bakom rumpan på honom, han hoppas snällt på 3 ben lite åt sidan och låter mig hämta kniven och skär loss hönätet. Ner med benen och låter mig sedan ta loss honom. Knas ponny! Men om täcket fastnar lite under svansen så håller han på att dö!!   

Tant Röd har spårat ur helt... Idag när de skulle in från hagen så kastade hon sig flera gånger, bryr sig inte alls att man går brevid eller framför henne. Sedan höll hon på att springa på både sambo och dotter i hagen... Gillas inte! Blir antagligast så att hon får en egen hage och gå ensam. Gillar det inte, men kan inte riskera något. Hon får helt enkelt inte bli för beroende av någon annan häst. Hon har vintern på sig att visa en lite bättre sida, annars så blir hon inte kvar hos mig. Går säkert att få henne lite tryggare, men aldrig så trygg att jag kan lita på henne till 100% och jag har ett ansvar mot barnen och resten av familjen så...Men som sagt, hon/vi har vintern på oss att taoss igenom den här fasen, sedan får vi se.

Ha en trevlig fredag kväll och helg!

Skriver

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards