Stallrosen

Alla inlägg den 24 november 2011

Av Kerstin - 24 november 2011 09:35

+3 grader i skuggan och en strålande sol, grön gräsmatta och det är den 24 november, en månad kvar tills tomten kommer!! Passar mig perfekt, ingen snöskottning!

Blire en halv lugn dag idag med. Ska ut med vovvarna nu. Märks på dem att de fått dåligt med utevistelse nu när jag varit dålig. Ostimulerade.

Hästarna gick ute inatt, bara det är ju underbart, har aldrig haft dem ute så många nätter eller så set på kvällarna som jag har haft den här hösten. 2 nätter har det varit oväder, men annars så har det varit underbara nätter, vissa lite kallare, men det gör ju inget när de har täcken på. Ska försöka fixa till ett stort och bra vindskydd i sommarhagen till nästa höst så att jag inte behöver oroa mig för dåligt väder när de är ute sena höst kvällar. Och att man ev kan ha dem ute dygnet runt om det skulle behövas. Blir ingen permanent lösdrift där, eftersom det blir för bökigt att hålla på med vatten mm, men vid bra och milda vintrar så kan det ju bli en natt eller så..

När jag köpte min första Collie, Cocke. Så hade jag turen att hamna hos den absolut bästa uppfödaren man kan tänka sig. Vi har än idag kontakt regelbundet och jag har haft äran att ha flera av hennes fina uppfödningar hos mig. Eddie kommer ju från henne, även om han nu inte är född där, men han är uppväxt och uppfostrad av dem.

När jag sedan köpte lilla söta Hulda så kom jag i kontakt med ännu en helt fantastisk människa, som har gett mig otroligt mycket inspiration i min utbildning av ponnyerna. Hon har en så härlig vision och den inspirerar verkligen mig. Hade jag inte träffat på henne och Hulda så har mitt "ponny" stall inte alls haft samma kvalité som det har idag.

Ingen kan vara lyckligare än jag som stött på 2 så underbara personer inom 2 av mina främsta intressen. Jag hoppas verkligen att jag även i framtiden får många trevliga möten och samtal i framtiden med dessa 2 personer.

Så ett stort tack till Annika och Jennifer för att ni står ut med mig!

Kram

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards